Nabídka not
Nabídka not
  Novinky Klávesové nástroje Smyčcové nástroje Dechové nástroje Žesťové nástroje Strunné nástroje Bicí nástroje Zpěv a zpěvníky Pěvecké sbory Hudební nauka Hudební dárky Orchestr a soubory   Slevy a doprodeje
Důležité
Máte jakýkoliv problém? Napište nebo zavolejte nám
+420 777 703 088 info@raj-not.cz Doprava zdarma od 1500 Kč Přes 14 tisíc produktů Platba online, převodem i dobírkou
Newsletter
Přidejte se k
6 131 milovníkům hudby
a získejte pravidelné tipy na nové noty a akční nabídky

Pět kusů pro klavír od skladatele Karel Ančerl

Autor Karel Ančerl
Kód R465
EAN 9790660614983
Obtížnost Mírně pokročilý
Vydavatel Nakladatelství ČRo
Jazyk Čeština
Velikost 230x300x10 mm
Dostupnost Skladem poslední 1 ks


- +
191 Kč
Doprava již od 69 Kč | Odesíláme do 24 hodin


Pro uložení produktu do oblíbených je nutné se přihlásit.





První ze skladeb je Invence. Přestože název Invence odkazuje na barokní formu (a skladba je skutečně prostoupena imitačním kontrapunktem), dominuje spíše zadumaně romantický, teskně posmutnělý ráz.
Druhá skladba, terciová Polka vychází ze Smetanových skladeb obdobného charakteru, ale je trochu sušší, ježatější. Trio zde můžeme chápat buď jako kontrastní zpěv, nebo (zejména díky chromatice) jako rozpustilou grotesku – frázování v celé skladbě (až na dvě výjimky) nikde napovězeno nemáme.
Nejmoderněji působící je ovšem třetí skladba, Andante (Rondo II. formy), odraz sukovského světa „O matince“ nebo „Životem a snem“. Nejrůznější střídání harmonií nad prodlevami není myslitelné bez využití tzv. polovičních výměn pedálu, při kterém se zvuk dlouze znějících oktáv v basu neztlumí, zatímco ruce hrají jinde. Velmi pěkná skladba na procvičování této dovednosti.
Předposlední a poslední kompozice se ocitají zcela v bachovském světě, autor se tu evidentně učil vybrušovat kontrapunktické formy. Nejprve tříhlasá, pomalu kráčející Fuga (byť tempo není přímo udáno – a dynamika rovněž ne, inu jako u Bacha), s pečlivě vyznačenými začátky a konci ústředního tématu, které i ve vydání pietně ponecháváme. A nakonec rozpustilá Gigue, s dynamikou občas napovězenou, ovšem v rámci opakování obou polovin skladby můžeme pomyslné rejstříky vkusně dotvářet či měnit. Nic více, ale také nic méně.
A ještě poznámka – těchto pět skladeb tvoří docela pěknou suitu, byť to tak autor nezamýšlel. Co kdybychom je zkusili takto hrát – případně Fugu, coby nejzávažnější architekturu, nechali na samotný závěr…" Tomáš Víšek