CZK
0 Kč
Nabídka not
Nabídka not
Novinky Klávesové nástroje Smyčcové nástroje Dechové nástroje Žesťové nástroje Strunné nástroje Bicí nástroje Zpěv a zpěvníky Pěvecké sbory Hudební nauka Hudební dárky Orchestr a soubory Slevy a doprodeje
Důležité
Máte jakýkoliv problém? Napište nebo zavolejte nám
+420 777 703 088 info@raj-not.cz Doprava zdarma od 1500 Kč Přes 14 tisíc produktů Platba online, převodem i dobírkou
Newsletter
Přidejte se k
6 131 milovníkům hudby
a získejte pravidelné tipy na nové noty a akční nabídky

Barokní operní árie I. Jiří Kotouč (ed.)

Autor Kolektiv autorů
Kód R423
EAN 9790660614563
Obtížnost 3
Vydavatel Český rozhlas
Jazyk Čeština
Velikost 230x300x10 mm
Dostupnost Skladem poslední 1 ks


- +
345 Kč
Doprava již od 59 Kč




Pro uložení produktu do oblíbených je nutné se přihlásit.


  V oblíbených: 3x  |  Zakoupeno: 17x

„Tato sbírka předkládá árie barokních skladatelů, které jsem opatřil pro praktické užití klavírními výtahy, takže je možné interpretovat je s klavírním či lépe, vzhledem k době, kdy byly vytvořeny, cembalovým doprovodem.

Jedná se o velmi krásná, vzácná a málo dostupná díla – byla by škoda, aby je širší veřejnost nepoznala. Árie jsou pro různé hlasy a nejrůznější stupně možností pěvců. 

Francesco Cavalli (1602–1676) byl již ve čtrnácti letech přijat Monteverdim do sboru baziliky sv. Marka v Benátkách, později šel ve stopách svého mistra na poli operním – napsal 42 oper (v Benátkách bylo v první půli 17. století 18 operních divadel při tehdejších 140 000 obyvatelích tohoto města). Byl prvním, kdo zhudebnil libreto „Xersè“ (Nicola Minato), které později upravil Silvio Stampiglia pro Bononciniho (Řím 1694), použil je i Händel (Londýn 1738). 

Attilio Ariosti (1666–1729) působil v Bologni, Benátkách, Berlíně, Paříži a v Londýně. Napsal 25 oper, z nichž 8 bylo uvedeno právě v Londýně. Byl virtuosem na violu d´amore, pro kterou složil množství skladeb, kromě další komorní i orchestrální tvorby. 

Georg Friedrich Händel (1685–1759) napsal 42 oper, z toho v jeho raném mládí 4 v Hamburku, 2 v Itálii (Florencie a Benátky), od londýnského „Rinalda“ v roce 1711 bylo jeho další operní dílo psáno a prováděno v Londýně. Veškeré Händelovy skladby, napsané v Anglii, vydal tehdy John Walsh (1665–1736) – jeho nakladatelství působilo až do roku 1783 a vydávalo také díla dalších, především operních skladatelů působících tehdy v Anglii. V Praze byly provedeny v posledních letech opery „Alcina“, „Rodelinda“, „Rinaldo“, již v šedesátých letech minulého století byl v Národním divadle uveden scénicky „Acis a Galatea“. Berlínská opera uvedla v Praze operu „Ariodante“. Lipská opera uvedla „Xerxes“, Ústecké divadlo operu „Poro“. Árie Ruggiera z opery „Alcina“ (Bramo di trionfar) je sice uvedena v tematickém katalogu HWV, ale v žádné tištěné partituře ani na nahrávce se nenachází. Pouze jediná nahrávka (Alcina – dirigent Richard Bonynge – z roku 1962) tuto árii obsahuje. Opis jsem získal v 60. letech od Christophera Hogwooda, který v té době pobýval v Praze, a zde ji předkládám. 

Nicola Porpora (1686–1768) napsal 43 oper, prováděny byly v celé Evropě, 6 z nich napsal v Londýně. Jako mnoho tehdejších operních skladatelů byl i proslulým učitelem zpěvu – jeho žákem byl slavný Farinelli, v umění skladatelském vyškolil Josepha Haydna.“ Jiří Kotouč 

obsazení: S/A/B, pfte
materiál: klavírní výtah